Canberra en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Canberra en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Canberra en Sydney

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Januari 2012 | Australië, Sydney

Vandaag vanuit Sydney!!!Woehoe!
Hier hebben we echt naar uitgekeken! Sydney een bezoekje brengen!
De afgelopen dagen zijn enorm snel voorbij gevlogen. De dagen dat we nog bij liz doorgebracht hebben waren erg leuk en soms iets wat pijnlijk want tijdens een bezoek bij de australian open ben ik enorm verbrand, oepsie! Vergeten zonnebrandcreme op te doen. Niet zo slim! Gelukkig is het nu weer helemaal weg getrokken en het vervellen is ook al weg, maar je kunt nog steeds mijn zonnebril op mijn gezicht zien! Haha.
We zijn donderdagavond naar de zonsondergang en naar de pinguins gaan kijken bij st kilda beach in Melbourne. De pinguins gaan s'avonds in de rosten slapen. Helaas duurde het vrij lang voordat de pinguins zin hadden om te gaan slapen en hebben we maar enkele gezien. Natuurlijk beter dan niks! En het was erg leuk om pinguins te zien in Australie en de zonsondergang was super mooi! :)
We zijn vrijdagochtend nog naar een botanische tuin geweest in Melbourne. Toen we daar wat rondliepen zagen we een paar mensen sporten op een veldje en Rianne zegt ineens 'dat is de nummer 1 van de wereld van tennis'. Stond djocovic(geen idee of ik het goed schrijf) daar te trainen, had Rianne geluk! Want ze is helemaal tennis gek!
Vrijdagavond was het onze laatste avond in Melbourne en zijn we met liz en een boel vrienden van liz pizza gaan eten in een restaurant/bar. Het was erg gezellig en na een leuke avond moest ik alweer afscheid nemen van Gen en Jess. Na een kort nachtje was het tijd om weer te bus te nemen naar onze volgende bestemming.. De hoofdstad van Australie Canberra. Afscheid nemen van Liz was niet zo makkelijk. We hebben echt 2 super leuke weken gehad samen! En liz heeft zoveel voor onze gedaan! Om haar en haar familie te bedanken hebben we hun oranje rozen gekocht en voor liz sierraden.

Zaterdag zijn we in Canberra aangekomen na een busreis 9,5 uur. We raken nu onderhand wel gewend aan het reizen met de bus en de lange reistijden.
Zondag hebben we in een dag Canberra verkent en veel oorlogsmonumenten bezocht. We hebben het oud parlementshuis bezocht en het nieuwe parlementhuis. We hebben alles te voet gedaan en daardoor hebben we heel wat kilometers afgelegd in een dag. Het was een leuk dagje!
Het hostel waar we in verbleven was erg fijn, maar helaas lag onder het hostel een cafe/bar. Waardoor er nogal wat zatlappen op straat rond hingen en voor veel geluidoverlast zorgden. Van zaterdag op zondag sliepen er 2 aziatische meisjes bij ons op de kamer. Wij hadden gedacht wat uit te kunnen slapen maar toen s'morgens vroeg de wekker om 7,30 ging ging dat mooi niet door. Die meisjes gingen blijkbaar weer weg en hadden zich bedacht dat ze s'morgens wel even konden inpakken. Dus hebben ze op hun gemak 1,5 uur hun koffer in zitten pakken. Normaal gesproken als je in een hostel slaapt en je vertrekt de volgende ochtend dan zorg je ervoor dat je je koffer de avond ervoor al zo ver mogelijk hebt ingepakt. zodat je de mensen die bij je op de kamer slapen zo min mogelijk tot last bent. Niet iedereen doet dat dus..

Vandaag zijn we dus aangekomen in Sydney Helmaal geweldig natuurlijk! De busreis was 4,5 uur. Redelijk kort dus. Tijdens onze busreis naar Canberra zat er een Nederlands meisje bij ons in de bus die al in sydney was geweest. En ons allemaal tips heeft gegeven over sydney. Hartstikke fijn!

Verder nog wat weetjes:

- We hebben al ruim 80 uur in de bus of trein doorgebracht sinds dat we in australie zijn

- We hebben nu al ruim 6000 kilometer afgelegd

Dat was het weer even voor nu! Het is tijd dat we Sydney gaan verkennen! :) Tot gauw!

• 23 Januari 2012 - 06:25

Margriet:

Ha Flienny!!!

Weet je dat ik geniet van je verhalen?
    Weet je dat ik het fijn vind dat je zo geniet?
    Weet je dat het hier veel regent en je verbrandt van de zon?
    Neem maar wat zon mee als je nog terug komt........