Whitsundays met de Solway Lass!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Whitsundays met de Solway Lass!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Whitsundays met de Solway Lass!!

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

17 Maart 2012 | Australië, Townsville

Hallo hallo, we zijn weer terug van een geweldig boottochtje! Het was zeer geslaagd!
Ik zal jullie vertellen wat we de afgelopen dagen allemaal beleefd hebben.

We hebben een paar dagen verbleven in Airlie beach en dat was maar goed ook! We waren erg moe van de reis naar Airlie beach. De bus reed alleen 's nachts en dat is best wel vermoeiend. Gelukkig hadden we nog een aantal dagen om bij te komen. En toen was het tijd voor ons boottripje naar de Withsundays!
Om 19.30 uur stappen we dinsdag de boot op. De Solway Lass! Super mooie boot, met geschiedenis! Gebouwd in Nederland! (dat is de belangrijkste geschiedenis van de boot)
De boot oogt op het eerste gezicht kleiner dan gedacht. Maar we mogen echt niet klagen.
Eenmaal aan boord maken we kennis met de Kapitein Ronnie en zijn crew. We worden welkom geheten en al gauw daarna worden onze slaapkamers aangewezen. Een piep klein hutje voor ons twee, het heeft wel iets gezelligs. We zetten onze spullen in onze kamer en gaan weer naar het dek.
We vertrekken al redelijk gauw vanuit Abel point marina richting the withsundays. Iedereen heeft er zin in en we maken kennis met de rest van het gezelschap. Zowat elke nationaliteit komt wel voor op de boot. Een erg gezellige groep! Rond 9/10 uur worden er lekkere hapjes voor ons geserveerd met over heerlijke pompoen soep! De soep was zo lekker dat ik het recept heb gevraagd aan de kokkin!
Die avond komen we aan in hook passage waar we het anker uit laten voor de nacht.
Na een tijdje kletsen met de mensen op de boot is het alweer tijd om naar bed te gaan. Op naar de volgende dag. Er staat er een heerlijke ontbijt voor ons klaar en daarna varen we naar Blue pearl bay, want vanuit daar kunnen we naar whiteheaven beach. We werden met een klein bootje naar het strand gebracht en via een bushwalk kwamen we aan bij whiteheaven beach. Onder het wandelen hebben we nog een heel aantal hele dikke spinnen gespot! Jammer genoeg regende het op deze dag en konden we niet zo'n mooie foto's maken zoals je op de kaarten ziet. Maar even goed was het erg mooi. Echt een natuur wonder!
Toen alle foto's gemaakt waren zijn we het strand op gegaan om te kijken of we mooie vissen konden spotten. We hebben een enorme zeester gezien! Hij was zeker 30 bij 30cm. En er zwom een enorme rog voorbij, hele mooie beesten zijn dat.
Daarna zijn we terug gegaan naar de boot waar niet lang daarna de lunch voor ons werd geserveerd.
Ook wederom een heerlijk maal! Zeer zeker laten ze ons niet verhongeren op de boot!
De rest van de dag hebben we op de boot door gebracht. Zo nu en dan kregen we een bui over ons heen, maar gelukkig had boot een soort tent waar we onder konden zitten. 's middags hebben we een stukje gezeild, maar het water was wat aan de ruige kant zodat de boot behoorlijk heen en weer ging. En dat zorgde nog voor wat zieke mensen. Gelukkig hadden Rianne en ik er geen last van en hebben met volle teugen kunnen genieten van het zeiltochtje.
Om 17u werd er een voorgerecht op tafel gezet! Nacho's! Jum Jum! En om 19u stond het avondeten weer op tafel. Pfff Wel heel erg vaak krijgen we eten! Maar dat is beter dan niks te eten krijgen!
'S avonds werd er een licht aangedaan boven op de boot. Dit licht scheen op het water en trekt vissen aan. Ook kwamen er dolfijnen op bezoek! Echt super om te zien! Ze waren op zoek naar lekkere visjes! En dag zag er zo leuk uit! Op een gegeven moment begonnen ze te springen! Echt geweldig! De dolfijnen maakte er een hele show van! Zo hebben we daar een hele poos gekeken naar deze fantastische mooie dieren en hebben ze ons een hele tijd vermaakt. Helaas heb ik er niks van op foto. Het was donker, dus dat ging helaas niet.
Toen de dolfijnen op een gegeven moment niet meer kwamen ben ik rustig aan naar bed gegaan. Het was een mooie dag!
De 3e dag was het de dag van het duiken en het snorkelen. 1 dag voor dat we de boot op gingen had ik besloten dat ik graag een introductie duik wilde doen tijdens onze boottocht. Dus deze met korting van te voren al geboekt. En het was zover om te gaan duiken! Joehoe! Spannend! Samen met 6 andere ging naar een andere boot die speciaal voor het duiken gereserveerd was.
Rianne ging samen met de rest snorkelen in het zelfde gebied. Toen we eenmaal op de boot waren voor het duiken werd eerst alles over het duiken uitgelegd en moesten we een soort quiz doen. Om te testen we goed hadden opgelet. Veel informatie om te verwerken in korte tijd. Wat we na een tijdje mochten gaan uitvoeren in het water! Met een grote fles achter op mijn rug het water in gaan is best lastig! Maar eenmaal in het water is dat gewicht helemaal weg. Samen met een ander meisje ging ik het water in. We moesten een aantal dingen uitvoeren met betrekking tot onze ademhaling en het luchtding( geen idee hoe het heet) wat je in je mond moet doen, voordat we onder water konden. Toen we dat goed gedaan hadden zwommen we een stuk dichter naar het rif en konden we gaan proberen of we onder water konden. Maar ik had erg last van een oor. Van mijn linkeroor kreeg ik de druk niet af en dat zorgde voor erge pijn. Twee keer geprobeerd om mijn oren vrij te krijgen van de druk en dat lukte alleen bij mijn rechteroor en niet bij mijn linker. Bij de 3e keer lukte me dat echter wel! De pijn was weg en we konden vertrekken. Achter onze duikbegeleider aan hebben bijna 8 meter diep gezwommen en zoveel mooie vissen gezien! Vond het zo super! Echt een zo'n mooie onderwaterwereld!
Voor 20 minuten in totaal hebben we gedoken en het leek eigenlijk veel langer! Je vergeet de tijd als je onder water bent! Het was gewoon zo mooi. Toen we eenmaal weer boven waren werden we met de boot op gehaald en moesten we vasthouden aan een touw. We werden terug naar de boot gebracht om de duik spullen we af te doen en werden we weer terug gebracht naar onze boot.
Ik was zeer blij dat ik deze duik gedaan heb, een geweldige ervaring!
Toen ik weer op de boot aan kwam was het weer bijna lunch tijd en werden we weer verwend moet met heerlijk eten.
In de middag zijn we bij langfordsandspit gaan snorkelen en wederom hele mooi vissen en zeeanamonen gezien. Super! Ook hebben we daar een zeeschildpad en een pijlstaartrog gezien! Dat was echt geweldig! Eenmaal klaar met snorkelen zijn we terug naar boot gegaan en toen werden we weer verwend met allemaal tapas hapjes.
Lekker gesmikkeld van het lekker eten en het avondeten. Na het avondeten kwam de kapitein en de crew wat vertellen over de geschiedenis van de boot. En welke plekken we allemaal geweest zijn.
Daarna gezongen voor de jarige job en toen kregen we weer taart en ijs!
Toen het donker werd kwamen de dolfijnen weer! Rianne zei dat ze weer deden springen maar dat heb ik niet gezien want ik heb mee gedaan aan leuke spelletjes die de crew voor ons georganiseerd had. Het was erg leuk! De sfeer was erg goed! Daarna werden er een heel aantal mensen flink dronken! De drank was niet echt super goedkoop op de boot, dan voelen ze nog wel in de beurs...aangezien ze alles op rekening kunnen zetten.
Ik heb nog een potje yatzee gedaan met 2 meisjes en daarna ben ik mijn bedje ingekropen.
Al met al een erg leuke dag!
De laatste dag is alweer aangebroken en we hebben in de morgen gesnorkeld in de baai caves cove.
Daar waren echt super mooie vissen. De vissen waren echt nog mooier dan in de andere baaien waar we gesnorkeld hebben. Met vissen met alle kleuren van de regenboog en koraal die geel gekleurd is! Het deed me echt denken aan finding nemo!
Het was een super mooie laatste keer snorkelen, maar had het op een gegeven moment koud.
Dus ben ik terug gegaan naar de boot en gauw weer droge kleren aangetrokken.
We kregen nog een laatste keer een heerlijk lunch en al gauw gingen op weg terug naar Airlie beach. Om 15 uur kregen we nog een laatste tussendoortje cake en fruit. En om 16uur kwamen we aan bij abel point marina. Het boottochtje was echt voorbij. We bedankten de crew voor de geweldige dagen en werden met de bus terug gebracht naar het hostel. Moe en voldaan kwamen we aan bij ons hostel en na het douchen op tijd gaan slapen!

Kortom de Solway Lass is echt een aanrader!!

Nu zijn we weer in Townsville! Vanuit hier gaan we morgen naar Magnetic island waar we gaan slapen op een koala sanctuary! We hebben er zin in! Want we morgen daar een koala vasthouden!


Tot de volgende keer!

  • 17 Maart 2012 - 09:52

    Carolien:

    Leuk hoor wat jullie allemaal zien en meemaken. Echt leuke dingen.

  • 17 Maart 2012 - 17:06

    Margriet:

    Ha Flienny,

    Dat recept van die pompoensoep wil ik ook graag. Misschien is die wel net zo lekker als mijn chinese tomatensoep!!
    Heerlijk jouw verhalen...
    Ik mis alleen wat foto's, maar ja, je kan niet alles willen hebben.
    Morgen de 2e open dag in Steyl, het ziet er nu zo mooi ingericht en af uit, echt super.
    Je komt maar eens kijken als je weer terug bent.

    Groetjes, Margriet

  • 18 Maart 2012 - 08:59

    Ute Prinssen:

    Ha Evelien,
    Ze hebben jullie goed verwend op die boot he!
    Heerlijk zeg....
    Groetjes Ute

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 36153

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: