Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Magnetic Island en Cairns

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Maart 2012 | Australië, Cairns

We zijn alweer bij ons eindpunt in Australië! Het is een beetje onwerkelijk!
Zal jullie vertellen wat we allemaal meegemaakt en beleefd hebben de laatste dagen.

We zijn een aantal daagjes Magnetic Island geweest. En dat was super!
Rianne was op de 19e maart Jarig en stiekem had ik een verjaardagstaart mee gesmokkelt naar het eiland. Dus met volle tassen en een verstopte taart kwamen we aan op het Magnetic Island. We hadden de ferry van 11.35 uur en toen we aankwamen stond er al een bus klaar om ons naar het hostel te brengen. De busrit was erg mooi! Uitzicht was super! Eenmaal aangekomen in het hostel begon het langzaam aan te regenen. Toen we wilde inchecken was er wat mis gegaan met de boeking, maar het werd gauw op gelost en onze hut werd aangewezen. Een leuk klein hutje voor 3 personen. Er was nog niemand anders, dus we hoopte dat er niemand meer bij zou komen. Maar er kwam even later nog iemand bij. Jammer voor ons dus.
De rest van de dag bleef het regenen en het regende flink! Tja dat kun je hebben tijdens het regenseizoen!
De volgende dag was het Rianne's verjaardag. Helaas regende het nog steeds ( het had de hele nacht door geregend) dus slapen we uit en gaan we laat ontbijten. Tijdens het ontbijt haal ik de verjaardagstaart te voorschijn. Haha. Dat had ze niet verwacht en ze vroeg waar die taart vandaan heb gehaald. Ik zit de kaarsje erop en krijg ze met wat moeite aan (het waait nogal). De taart smaakt ons goed! Al met al begon de dag ondanks de regen hartstikke leuk. De rest van de dag bleef het regenen en kijken we in onze hut een film. Maar de hele dag in de hut zitten is niet echt fijn dus besluiten we op een gegeven moment om naar een winkel te lopen bij horseshoe bay om een paraplu te gaan kopen. Dus koop ik bij de receptie van het hostel een poncho om bij de winkel verderop een paraplu te gaan halen. Haha.
Even later lopen we door de regen en de half overstroomde straat naar het richting horsehoe bay.
Horseshoe bay is natuurlijk verlaten, door de regen is er niemand op het strand.
Maar even goed is het uitzicht mooi, dus schiet ik gauw een paar kiekjes.
We waren eigenlijk van plan om naar de koala sanctuary te gaan die dag, maar aangezien het de hele tijd regent hebben we dat maar niet gedaan.
Eenmaal terug bij hostel gaan we al gauw eten. Aangezien we een tegoed bon gekregen hebben voor eten en drinken gaan we bij de bar een pizza eten. Erg lekker!
We internetten nog een beetje en gaan dan door de regen weer terug naar onze hut.
De volgende dag is het droog! Ongelofelijk! Het heeft echt zoveel geregend vanaf dat we aangekomen zijn! Zoveel regen heb ik nog nooit gezien!
Ik snap nu helemaal waarom het hier zo gauw overstroomt. Als het regent dan regent het lang en veel.
We gaan ontbijten en tijdens het ontbijt krijgen we bezoek van een possum! Leuke beestjes zijn dat! Ik maak er werk van om hem goed op de foto te krijgen! We wachten het weer een tijdje af en het regent heel even, daarna is het weer droog. Dus gaan we om 12 uur 's middags naar de koala sanctuary. We zijn met een groepje van 5 en we worden door een wildlife verzorger rondgeleid door de sanctuary. We houden een krokodil, een cacatoe, een hagedis, een slang en last but not least een koala vast! En gaan ermee op de foto! Dit was echt zo fantastisch super duper leuk! De koala vast mogen houden was nog leukste van allemaal!
Na de tour door de sanctuary is het nog steeds droog, we eten een boterham en ik besluit nog de forts walk te gaan doen. Rianne blijft bij het hostel.
Door de regenval van de laatste dagen staat de straat blank naast het hostel. En daar moet ik net doorheen. Dus ben nog geen minuut onderweg en mijn schoenen zijn al helemaal doorweekt. Ach ja maakt niet uit, ik laat me er niet door hinderen. Heb verder wel geluk met het weer want het is nog steeds droog! Dus heb niks te klagen. Even later schiet erin eens iets uit het gras en komt er een kangoeroe te voorschijn. En voordat ik het weet is ie weer weg! Die beestjes zijn super snel.
Ik ga weer verder met mijn wandeling. Ik kom overal van die struiken tegen met die leuke witte bloemen met in het middenin een gele kern. Deze bloemen ruiken ook nog eens erg lekker!
Het is een mooie wandeling langs oude forten uit de tweede wereld oorlog. Eenmaal boven op een berg kom ik uit bij een oud fort en klim omhoog. Vanuit het fort heb ik een mooi uitzicht over een groot deel van het eiland. Super!
Na een tijdje boven te hebben gestaan en wat foto's te hebben gemaakt ga ik weer op weg terug naar het hostel.
Tijdens de wandeling kon je wellicht koala's in het wild tegenkomen. Helaas heb ik ze onderweg niet gezien.
Eenmaal terug bij het hostel is het alweer bijna etenstijd dus gaan we al gauw naar de keuken om te koken. We komen 2 Nederlandse jongens tegen waar we even een tijdje mee praten.
Daarna pakken we onze spullen want de volgende dag is het weer tijd om te vertrekken.
We hadden al vernomen dat er geen bussen reden vanwege de regenval van de laatste dagen. Dus de dag van vertrek winnen we nog een keer info in over de bussen. En krijgen te horen dat er nog steeds weinig tot geen bussen rijden. We nemen de locale bus naar de ferry en nemen de ferry terug naar Townsville. Daar moeten we een tijdje wachten tot we door het hostel worden opgehaald.
Eenmaal terug in het hostel krijgen we vervelend nieuws. We hadden onze spullen opgeslagen in de bagage opslag van het hostel en mensen hadden in de opslag ingebroken en door onze spullen gezocht naar waardevolle spullen. Ze hebben van mij een mp3 speler meegenomen en een reserve telefoon ( een simpele nokia). Van rianne hebben ze niks meegenomen. Gelukkig had ik mijn echte waardevolle spullen meegenomen naar Magnetic island. Het hostel heeft de politie gebeld nadat ik gemeld had dat ik deze spullen miste. Heb meteen een schademelding gedaan bij mijn reisverzekering en in de middag kwam de politie nog een kijkje nemen bij het hostel. Al met al heeft het hostel het goed afgehandeld. En gelukkig zijn dingen meegenomen die niet zo heel erg belangrijk zijn. Alleen het feit dat er iemand in mijn tas gerommeld geeft best een vervelend gevoel.
We blijven nog 1 nachtje in Townsville en houden op internet in de gaten of de bussen rijden of niet.
En zover we kunnen zien moeten ze gewoon rijden naar het noorden. De volgende dag ben ik vroeg wakker dus loop ik nog even een rondje door Townsville. Eenmaal terug checken we uit, ontbijten we en wachten we op informatie over greyhound af. We krijgen te horen dat de bussen naar het noorden gewoon rijden en de bussen naar het zuiden niet. Dus worden we met het busje van het hostel naar bus terminal gebracht. Eenmaal daar aangekomen blijken mensen die om 7 uur 's morgens de bus hadden nog steeds te wachten tot de bus komt en wij hadden de bus geboekt van 12uur 's middags. Alles gaat chaotisch en dingen veranderen met de minuut. Op een gegeven moment krijgen we te horen dat er toch een bus gaat richting het noorden en met een beetje moeite zitten we eindelijk in de bus! Op naar Cairns onze laatste stop in Australië!

Wauw! Nog 1 dag excursie te gaan en totaal nog maar 3 volle dagen in Australië!
Het is zo gauw gegaan! We gaan nog 2 weken genieten in Fiji! En dan komt terug gaan naar Nederland weer langzaam aan dichter bij.

  • 23 Maart 2012 - 10:16

    Margriet:

    Hoi Evelien,
    het einde komt in zicht....wat zal Nick blij zijn.......
    Hier is het nu prachtig weer, al de hele week, echt volop genieten van de zon!!
    Ik had wel met je mee kunnen gaan.
    Weet je hoeveel weken vakantie ik nog heb???
    19 weken!!!
    Dus als je nog eens weg gaat en je zoekt een reisgenote, dan hoor ik het wel!!
    Groetjes, margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 36159

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: