Onze daagjes in Fiji! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Onze daagjes in Fiji! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Onze daagjes in Fiji!

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

02 April 2012 | Fiji, Nadi

Tijd voor een blogje vanuit Fiji!

Op 27 maart gaat de wekker om 3.30 in de ochtend en om 4 uur worden we opgehaald door onze door onze het busje wat ons naar het vliegveld brengt.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld kunnen we gelijk inchecken en onze bagage afleveren.
Aangezien ik nu wat meer bij me heb dan in het begin van onze reis hoop ik dat alles mee kan. In eerste instantie moet ik qua gewicht wat spullen vanuit de handbagage in de ingecheckte bagage doen. Maar omdat Rianne qua gewicht niet zoveel bagage heeft mag ik de extra tas ook inchecken.
Dan is het tijd voor alle controles, rianne word apart geroepen voor een explosieven test. Kijken of ze toevallig een bom bij zich had. Ze hebben er geen gevonden en we mochten doorlopen. Haha!
Eenmaal in vliegtuig van Cairns naar Brisbane gaat alles snel en komen we al gauw aan op het vliegveld in brisbane. Daar aangekomen gaan we onze bagage halen en komen we er achter dat we met de bus naar het internationale vliegveld van brisbane moeten. Dus nemen we de bus en dan doen we het hele riedeltje van inchecken en controles weer opnieuw. Hierbij word ik er uitgepikt voor een explosieven controle. Nu denken ze dat ik een bom bij me heb. En aangezien mijn tas nieuw is geeft het apparaat een alarm signaal af! Ehm heb echt geen bom in mijn tas hoor!
Na nog 2x mijn tas gecheckt te hebben en 2x mij gecheckt te hebben geeft het apparaat iedere keer aan dat het goed en mogen we doorlopen.
Voordat we het weten zitten we alweer in het vliegtuig en nemen we plaats naast een meisje van 6 jaar genaamd Aliyah. Ze reist alleen naar Fiji om haar oma te bezoeken.
Deze meid is een bijdehandje, een kletstante en een snoepkont. Binnen 5 minuten heeft ze haar snoep zowat geplunderd en zijn Rianne en ik haar beste vriendinnen. We worden goed bezig gehouden door deze jonge dame, want door al die snoep die ze eet is ze zowat een stuiterbal!
Eenmaal aangekomen in Fiji nemen we afscheid van Aliyah en gaat onze Fiji time beginnen!
We hebben 2 nachtjes geboekt in een hotel in de hoofdstad Nadi en als we door het busje van het hotel opgehaald worden is het heerlijk weer! Ook de volgende dag en de dag erna is het niet verkeerd weer! Het is meer bewolkt maar toch behoorlijk warm. We gaan de derde dag een tour boeken omdat we graag de kleinere eilandje van fiji willen zien. We boeken een tour van 10 dagen island hopping. Maar 's avond gaat het ineens heel hard regenen en het blijft regenen! In nog geen 24 uur zijn de eilanden overstroomt en meerdere delen van het grootste eiland waar wij verblijven ook. Daarbij waait het stevig en blijft het stug door regenen.
Het is te gevaarlijk om te varen dus alle transfers naar de eilanden worden geannuleerd.
En tot op vandaag zijn de transfers elke dag geannuleerd. De boten hebben alleen gevaren voor de mensen die op de eilandjes vast zaten en zijn terug naar het grootste eiland gehaald(waar wij verblij en). Het weer gaat op en af! Het heeft echt heeel heeel heel veel geregend de laatste dagen. Ondanks dat er voor vandaag een cycloon voorspelt is het best goed weer! Het regent vandaag eens een keer niet en de zon schijnt met hier en daar een wolk. We lopen even naar een supermarkt even verderop en alle locale mensen zijn de supermarkt aan het plunderen! De bevolking heeft de afgelopen dagen natuurlijk ook op verschillende plaatsen vast gezeten en ze slaan eten in voor de komende dagen alsof het gratis is.
We vragen ons af of wat het weer van vandaag voorspelt, het is warm en zonnig en niks wijst erop dat er slecht weer op komst is! Of is dit alleen maar de stilte voor de storm?
Uiteindelijk viel het weer alarm mee en de cycloon is helemaal niet in de buurt geweest van de Fiji eilanden! Geluk dus en we hebben nu wel weer een beetje hoop op goed weer!

  • 02 April 2012 - 09:11

    Margriet:

    Ha Evelien,

    Wat een belevenissen zo op het einde van jullie grote reis.
    Jammer dat het weer niet echt mee werkt nu, maar ja, zeker weten dat jij er toch iets van maakt.
    Groetjes en nog even blijven genieten....

  • 05 April 2012 - 16:55

    Birgit:

    Hi!
    Ik had al een tijdje niet meer op de blog gelezen. En moest er net even goed voor gaan zitten. Wat ik had drie verhalen in te halen.
    ( ik zat nog in Australië. )
    Maar goed ik heb je weer bijgehaald. ;)
    Jammer van al die regen. Zeker in Fiji.
    Maar goed als ik tussen de regels door lees kan niets jou optimisme de kop in drukken! Fijn zo'n instelling.
    Geniet nog even!

    Groetjes birgit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 36152

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: