Alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Alice springs

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

24 December 2011 | Australië, Alice Springs

Hallo Iedereen. Vandaag vanuit het hele warme(lees:heet) alice springs! Vandaag zijn we na een busreis van 19uur hier aangekomen. In eerste instantie dachten we dat we bij het busstation zouden worden afgezet, want daar zou ons hostel ons komen ophalen. Maar we werden ergens bij een busstop afgezet en er werd gezegd het busstation is die kant op. Wij enige kant de aangewezen richting opgelopen maar het was gewoon veel te warm om door het alice springs heen te dwalen terwijl we geen idee hadden welke kant we opmoesten.
Dus we zijn bij een tankstation gestopt en die waren zo lief om voor ons een taxi te willen bellen. Die heeft ons naar ons hostel gebracht. Toen we daar aankwamen was het hostel dicht en zou het pas 2,5 later weer open gaan. Gelukkig konden we in een kast onze tassen veilig opbergen en zijn we naar de winkel gegaan voor ons avond en kersteten. Ons kerstmaal bestaat uit sla en pasta. Toen we terug kwamen was het hostel weer open en konden we inchecken en tot onze verbazing was onze boeking omgeboekt naar een hotel!! We zitten nu in een eigen kamer met badkamer! en kunnen gebruik maken van het zwembad, gratis ontbijt en gratis wifi.
We zitten met kerst dus gebakken!

Verder hebben we de laatste dagen in alice springs ook erg genoten van het goede weer. Zijn we bijna elke dag naar 'de stoeltjes' heen gegaan. Die staan midden in de stad onder bomen waar je gratis gebruik van mag maken en waar we de afgelopen dagen behoorlijk van genoten hebben. Verder had het hostel in adelaide de hele week al de familie chinees/japanner op bezoek en het gezin bestond uit oma, pap, mam en 3 kinderen. En oma hield er nog al wat rare gewoontes op na. Het leek net of ze heel wat sigaretten gerookt had, zo erg rochelde ze. Maar ja bij het ontbijt gaat je honger wel over als je daar de hele tijd naar moet luisteren.

Ook de krant bezorgen word hier op een aparte manier gedaan, niet op de fiets in de tuin gegooid zoals in amerika, nee vanuit een rijdend busje worden de kranten in de tuin gegooid. Ik wist echt niet wat ik zag haha.

Vanavond is het kerstavond maar we doen er niet echt iets aan. Hier voelt het eigenlijk helemaal niet als kerst zoals we dat thuis gewend zijn. Maar kan ook niet erg zeggen dat ik het mis. En daarbij zijn we moe van reizen en gaan we lekker vroeg slapen. Morgen gaan we genieten van het kerstweer met temperaturen van 40 tot 44 graden.
Zondag gaan we een kerstuitstapje maken naar ayers rock en the olga's. Heel beroemd onder de toeristen.


Foto's komen binnenkort weer op facebook. Mijn laptop heeft wat probleempjes met opladen dus ik gebruik nu even de computer van het hostel. Hopelijk kan ik binnenkort weer foto's plaatsen.



Fijne kerstdagen allemaal!

  • 24 December 2011 - 13:34

    Margriet:

    Ha Evelien,

    Wat een temperaturen en dat met kerst........Kan me voorstellen, dat dat niet meehelpt om het kerstgevoel te krijgen.
    Ik ben druk bezig met de laatste voorbereidingen: boodschappen doen, soep laten trekken, huis opruimen + poetsen, kaarten ophangen enz....
    Voor jou: Fijne Kerstdagen en zon ze....
    Liefs!!

  • 24 December 2011 - 13:34

    Margriet:

    Ha Evelien,

    Wat een temperaturen en dat met kerst........Kan me voorstellen, dat dat niet meehelpt om het kerstgevoel te krijgen.
    Ik ben druk bezig met de laatste voorbereidingen: boodschappen doen, soep laten trekken, huis opruimen + poetsen, kaarten ophangen enz....
    Voor jou: Fijne Kerstdagen en zon ze....
    Liefs!!

  • 24 December 2011 - 13:47

    Suzet:

    Klinkt goed allemaal! Hier schijnt vandaag ook de zon! Veel plezier nog!

    Gr's Suzet

    P.S. We hebben je gemist vorige week met truus! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 36169

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: