Van alles en nog wat - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 December 2011 | Australië, Adelaide

Vandaag weer eens tijd gevonden om een verslagje te schrijven! Weer van alles gedaan en meegemaakt.
Afgelopen zaterdag wilde we graag naar het strand, maar helaas was het weer niet zo heel erg fijn voor het strand te gaan. Het regende en er was voor in de middag onweer aangekondigd. Dus we hebben toen besloten om maar in het hostel te blijven. Dat was geen verkeerde beslissing want het onweer kwam ook echt. Omdat we die dag dus niks te doen hadden zijn we maar wat was gaan doen, aangezien we best wel vuile was hadden rondslingeren. En zo was dat ook weer gepiept. Zondag was het ook nog niet echt heel erg goed weer dus zijn we ook nog in het hostel gebleven en alleen tussen de buien door naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen voor het avondeten.

Maandag was het weer mooi weer en zijn we naar de botanische tuinen gegaan. Van de baas van het hostel hadden we vernomen dat we daar konden komen met een van de gratis gele stadsbussen. Eenmaal in de bus werden we door de buschauffeuze welkom geheten door de microfoon.
Toen we eenmaal een rondje hadden gedaan door de stad en we weer uitgestapt waren, was het even zoeken naar de botanische tuin. Maar uiteindelijk toch gevonden! Het was een erg mooi tuin ben hele grote bomen en mooi bloemen en planten. Daarna hebben we een tijdje in het botanische park gezeten waar onze boterhammen hebben opgegeten en tijdje hebben zitten lezen. Tussen het lezen door hoorde we zo nu en dan een hele raar geluid. Net een halve robot die gesmeerd moest worden of een hekje dat open en dicht ging. Maar het bleek toch echt een vogel te zijn! Het ook wel een beetje als vogel met een blokfuit die niet weet hoe de blokfluit moet bespelen. Het was echt een enorm apart geluid. Op een gegeven moment lag ik even te zonnen en Rianne was aan het lezen. Toen ik ineens 'excuse me' hoorde van een stukje verder. Het was een zwerver die net al twee andere mensen op een bankje had weg gejaagd. En hij bleef maar steeds herhalen 'excuse me' 'excuse me' 'excuse me' do you speak English? Haha, ik schudde nee en meneer de zwerver ging op zijn fiets er vandoor. We pakten onze spullen en toen kwam ie opeens weer terug en hij probeerde het weer. 'excuse me' 'excuse me' 'excuse me'. We zeiden niks en liepen verder. Eenmaal toen we vanuit het park door botanische tuin terug naar uitgang waren gelopen besloten we om nog wat bezondere gebouwen op de foto te zetten. En wie kwamen we onderweg tegen. De 'excuse me' meneer. En deze keer kon hij het niet laten om het nog eens te proberen. Maar helaas zonder resultaat. Hij het blijkbaar gemunt op jonge reizigers in de hoop wat geld te krijgen. Maar helaas voor hem!

Dinsdag was er beter weer aangekondigd dan maandag. Maar daar bleek niks van waar te zijn. Het was bewolkt en eigenlijk niet zo heel erg koud. Maar het kon echt wel warmer. En nu hadden we net bedacht om die dag naar het strand te gaan. In de hoop dat de wolken nog zouden weg trekken vertrokken we richting strand. Maar het bleef de hele middag nog bewolkt. Op een gegeven moment besloten we terug naar het hostel te gaan, onderweg richting de tram stond er ineens een enorme pelikaan. Wat een enorme beesten zeg! Ze zien er super grappig uit! Toen we met de tram terug gingen begon de lucht ineens op te klaren en toen we terug waren in het hostel begon de zon te schijnen. Dat zul je net zien. Maar ja we zullen vast en zeker nog wat mooie dagen tegemoet gaan!

Van de week waren er ineens limburgers in ons hostel! Mensen uit venlo. Ze waren aan het reizen voor 7 weken en de mevrouw had een luisterboek gekregen van haar dochter wat ze graag op haar mp3 speler wilde hebben. Rianne had haar al eens geprobeerd te helpen, maar via de computers van het hostel lukte het niet om het te downloaden. Dus had ik aangeboden om het via mijn mini laptop het te downloaden. Dus gisteravond hebben we een poosje gewerkt om het erop te krijgen. Het duurde even en het is gelukt!

Verder is mijn backpack van dag tot dag veranderd van een netjes ingepakte backpack tot 1 grote hoop met kleren en is het vandaag toch weer eens tijd om te gaan opruimen. Nog een handwasje doen en dat laten drogen ( want vandaag schijnt de zon weer vol op, dus droogt lekker snel buiten) en misschien nog even ergens genieten van de zon. Waarschijnlijk ergens in een park.
Verder heeft Rianne mijn wereldstekker weer gevonden! Haha ben echt werkelijk alles de hele dag kwijt. Tja daar moet je maar mee leven als je backpacker bent :)

Vrijdag vertrekken we naar Alice springs. Waar we zaterdag aan zullen komen. We zullen zeker een warme kerst tegenmoet gaan want dan zal het 38 graden zijn! Wil je warm? Dan krijg je ook warm!


tot gauw!

  • 21 December 2011 - 06:16

    Margriet:

    Hoi!
    Tja, de gewone zaken, zoals wassen en koken gaan gewoon door, ook al ben je in Australie.
    Dat je spullen steeds zoek raken of dat het een bende is, herken ik wel.
    Op onze reizen door Sri Lanka, leven we ook altijd uit de koffers, omdat we na 2 dagen weer verder trekken. Het wordt dan echt een puinzooi, als je het niet geregeld weer eens ordent.
    Groetjes,!!

  • 21 December 2011 - 06:45

    Bianca:

    Ben jaloers, zaten wij daar maar... ;)
    Heel benieuwd wat jullie van Alice Springs vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 36175

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: