Kerst, oud en nieuw en treinreis - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Kerst, oud en nieuw en treinreis - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Kerst, oud en nieuw en treinreis

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

02 Januari 2012 | Australië, Adelaide

Hallo Hallo,

Even weer vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt. De vorige keer heb ik eigenlijk helemaal niet verteld hoe kerst is geweest. Eerste kerstdag was het heel erg warm. In de 40 graden. We hebben de hele heerlijk aan/in het zwembad gezeten en dat was echt lekker vertoeven. Ondanks dat het zo warm was voelde het gelukkig absoluut niet vervelend aan en hebben eerste kerstdag fijn doorgebracht. Op tweede kerstdag hebben we ons tochtje gedaan uluru en de olga's waar ik de vorige keer al overteld had. Maar had er niet meer aangedacht dat het op tweede kerstdag was. Kerst is toch een stuk anders in de warmte. We hebben meer het idee dat we in de maand augustus zitten dan dat het kerst was. Verder erg genoten in alice springs van het weer en het heerlijk zwembad waar we verkoeling konden zoeken. Verder hebben we daar niet veel meer ondernomen omdat het gewoon weg veel te warm was.

OP de 29ste december was het weer tijd om alice springs te verlaten en zijn we met the ghan naar adelaide gegaan. Het was een reis van 24 uur in een hele kleine kabine voor ons 2. De kabine kon je omtoveren tot een slaapruimte. Het was erg leuk om dit eens meegemaakt te hebben. Het was een hele mooie reis door de outback van australie. Eigenlijk alleen maar bush bush gezien de hele reis, echt heel veel onbewoond gebied hier in australie. We hebben onderweg twee wilde kangaroo's gezien. Toen het tijd was om te gaan slapen en we onze kabine hadden omgetoverd tot een slaapkamer, begon ons nachtelijk reisavondtuur. Natuurlijk hobbel je in een trein en slapen in een trein is dan ook anders dan normaal. Ik lag boven ( stapelbed) en mijn bed was wat minder stabiel en hobbelde nogal. Heb uiteindelijk redelijk geslapen. Het was echt een reis om nooit te vergeten. En had het zeker niet willen missen.

De dag erna was het alweer de laatste dag van het jaar en ook dat is heel raar als het heel erg warm is. Maar omdat we nog best wel moe waren van onze reis hebben we het die dag rustig aangedaan. We hebben die dag onderzoek gedaan naar wat er hier allemaal te doen was voor new years eve en we hadden gehoord dat er in een park wat te doen was. Maar ons kamergenootje zei dat het er erg druk zou worden en dat er misschien duizende mensen zouden komen. Omdat we daar niet zo'n zin in hadden, zijn we gaan zoeken naar een alternatief en zo kwamen we 's avonds op het strand van adelaide terecht. Daar werd een vuurwerkshow georganiseerd. Om 21.30u en 24u werd vuurwerk afgeschoten. En behoorlijk wat.Mensen in australie mogen niet zoals wij in Nederland zelf vuurwerk kopen en afsteken op oud jaarsavond. Dus word het op bepaalde plekken georganiseerd zodat mensen naar het vuurwerk kunnen gaan kijken. Het was echt super super super mooi! Echt heel erg leuk om oud jaarsavond op het strand door te brengen. Weer eens wat anders dan het koude nederland.

Morgen gaan we naar kangaroo eiland. Waar we heel erg veel zin in hebben. Het schijnt een heel mooi eiland te zijn en de tour die wij geboekt hebben schijnt er goed te zijn. Dus zodra we terug zijn is dat het eerste waar ik weer over schrijf.


Groetjes!

En voor iedereen gelukkig nieuwjaar!

  • 02 Januari 2012 - 08:46

    Birgit:

    Hi Evelien!

    .....:: a a ::.....

    Wat heerlijk allemaal wat jullie doen en meemaken!
    Kerst & oud op nieuw in de zon is echt heel vreemd, dat heb ik een paar jaar gelden ook meegemaakt in zuid-Amerika, maar wel iets wat je ooit meegemaakt moet hebben denk ik!

    En zo gek is dag nog niet dat idee van zelf géén vuurwerk afsteken..! Ik ben er een voorstander van dat dat ook hier wordt ingevoerd!

    Ben benieuwd hoe kangaroo eiland zal zijn.. en naar wat foto's!

    Gr Birgit

  • 02 Januari 2012 - 08:47

    Birgit:

    .........:: a a ::.........
    moest zijn..

    HAPPY NEWYEAR !!

  • 02 Januari 2012 - 09:27

    Margriet:

    Ha Evelien,

    Tja, zo is kerst natuurlijk wel heel anders, dan dat je het hier gewend bent. Maar je hebt het wel weer meegemaakt.
    Wat een goed idee om 1 groot vuurwerk af te steken, i.p.v. dat iedereen zelf aan de slag gaat met vuurwerk. Zouden ze wat mij betreft hier ook mogen doen!!! Als ik zie voor hoeveel geld er weer de lucht is ingeschoten en dan maar zeggen dat het slecht gaat met de economie.....
    Trouwens ik heb het zeer rustig aan gedaan, was ziek, snipverkouden,pijn in mijn hoofd enz, lag al om kwart voor 1 in mijn bed!!!
    Maak er een goed en gelukkig jaar van!!!
    Groetjes, Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 36173

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: