Sydney, Sydney, Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Sydney, Sydney, Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Sydney, Sydney, Sydney!!!

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

06 Februari 2012 | Australië, Sydney

We zijn alweer 2 maanden in Australie! Woah! Dat gaat echt heel erg snel! De afgelopen week was het eindelijk weer eens lekker weer! Soms nog wel daagjes er tussen met wat regen. Maar ook echt super goede dagen er tussen! We hebben echt van alles ondernomen en kunnen doen. Helemaal top natuurlijk.
Vorige week zondag zijn we een hele lange wandeling gaan maken vanuit ons hostel in Kings Cross. We zijn helemaal naar de Opera House gelopen .We zijn via geogestreet terug gelopen omdat we een hostel zochten die wat meer in het centrum gelegen is. En we op internet allemaal hostels gezien hadden die op georgestreet lagen. Op die manier konden we de hostels meteen even bekijken. Uiteindelijk hadden we 1 hostel gevonden waar we een goed gevoel bij hadden en zijn we het stuk terug gelopen naar het hostel in Kings Cross. Uiteindelijk hebben we die dag toch behoorlijk wat kilometers gewandeld.
Vorige week dinsdag zijn we naar het hostel op georgestreet gegaan en dat bevalt ons prima! Goedkoper en dichterbij het centrum, ideaal dus. Dinsdag hebben we de buurt ontdekt en een supermarkt gezocht. Ons hostel ligt echt midden in chinatown! Woensdag zijn we dus even chinatown in gelopen en naar paddy's market geweest. Een leuke lokale markt waar je heeeel veel leuke souveniertjes kunt vinden. Je hebt verder heel veel markten. Altijd erg leuk om te bezoeken.
Donderdag hebben we onze dag gespendeert om een computer winkel te vinden. Want de lader van mijn laptop heeft het begeven. Hij deed het vanaf we hier zijn al half. Maar hij wilt nu echt niets meer doen. Dus gezocht naar iets of iemand die me hiermee kon helpen. Ze hebben hier wel computerwinkels maar geen computer herstel bedrijven ( in ieder geval niet in de stad). Dus uiteindelijk wel in twee winkels laders gevonden, maar verschrikkelijk duur. En dat willen we niet.
Ondertussen had ik Nick om raad gevraagd en nu ga ik de lader via internet bestellen. Scheelt behoorlijk wat centjes.
Verder hebben we donderdag nog een bezoekje gebracht aan het Queen Victoria Building. Een prachtig gebouw uit 1898 met daarin een winkelcentrum! Erg mooi van binnen en van buiten! En zeker de moeite waard voor een bezoekje!( vooral als het regent)
Op Zaterdag is er van alles te doen in de stad. We zijn we naar een marktje geweest bij the rocks en er waren ook 'aboriginals' die digiridoo( geen idee of ik het zo goed schrijf) demonstraties gaven. Erg leuk. Ook zijn we die dag naar the harbour bridge pylon look out geweest.
Dat was echt super! Je klimpt dan een van de 4 stenen pilaren omhoog van the Harbour bridge! En je hebt dan een heel mooi uitzicht over de stad en the opera house. Ook zijn we nog een stukje over the harbour bridge gelopen! Zeker weten een must do!
Zondag zijn we naar Bondi beach geweest. Bekend van tv : bondi rescue.
Het was een erg warme dag, dus erg geschikt voor een dagje strand. Het was een lekker dagje. Reddingsacties hebben we niet meegemaakt.

Dinsdag gaan we naar de blue mountains. En dat schijnt erg mooi te zijn! Daarna nog een paar daagjes Sydney en dan trekken we weer verder richting Newcastle!

Tot de volgende keer!

• 06 Februari 2012 - 08:19

Margriet:

Ha Evelien,

Maar goed dat je Nick als achterwacht hebt.......
    Anders hadden we ditbericht niet kunnen lezen.
    Heerlijk dat jullie het zo goed hebben.
    Deze week is mijn laatste week in Venlo...snik...snik...
    Aanstaande zaterdag hebben we de 1e open dag in Steyl.
    Dus werk aan de winkel, maar wel leuk.
    De officiele opening afgelopen woensdag was erg gezellig en leuk.
    Op het einde van de avond nog uit eten geweest met mijn baas bij.....Mac Donalds.
    Evelien, geniet vooral verder.