Blue Mountains, New castle en Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Blue Mountains, New castle en Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Blue Mountains, New castle en Port Macquarie

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 Februari 2012 | Australië, Port Macquarie

Zo! Het is weer tijd voor een verslagje! Al een tijdje geen internet gehad en gebrek aan tijd want we hebben zoveel gedaan de afgelopen dagen!
En ik kan weer laptoppen want heb een nieuwe oplader gekocht. Maar kon ook weer bijna niet meer laptoppen. Maar dat leg ik dalijk uit in mijn verhaal.
Ik begin bij de Blue Mountains. Vorige week dinsdag zijn we met de trein naar de Blue Mountains gegaan. Onze tassen wat lichter gemaakt en een deel van onze spullen in het hostel in Sydney achter gelaten. Scheelt weer een aantal kilo's. De treinreis van 2 uur was gauw om en was erg mooi, mooi uitzicht onderweg. Toen we aankwamen in het dorpje Katoomba was het regenachtig en bewolkt. We hebben het hostel gezocht en hebben ons verdiept in de excursie mogelijkheden. Uiteindelijk hebben we op woensdag besloten om met trolleytours ons de komende dagen te laten vervoeren richting de Blue Mountains. We hadden 3 attracties die je op 1 dag moest doen en voor totaal 4 dagen mochten we met de bus mee, die langs de belangrijkste bezienswaardigheden je reed. Het was een hop on en hop off bus. Dus ideaal om de omgeving te kunnen verkennen. Die dag was het ook nog erg bewolkt dus hebben we helaas niet zoveel kunnen zien. We hebben een heel mooi stuk gewandeld, maar omdat het bewolkt was konden we niet veel van het uitzicht zien. Ondanks dat was de wandeling opzich ook al erg leuk!
Wel erg modderig van de regen van de laatste dagen. De volgende dag was het al weer stukken beter weer en we konden ook nog een wat zien van het uitzicht ook nog! Die dag hebben we dus ook de 3 attracties gedaan die we gekocht hadden. De scenic railway, cableway en skyway. We gingen met een treinje op oude mijnrails naar beneden en dat ging behoorlijk stijl naar beneden! Super leuk! Eenmaal beneden zit je in het dal en daar is het regenwoud. Hier konden we een wandeling maken van 30 of 50 minuten. Wij hebben die van 50 minuten gedaan en het was erg bijzonder. Hier en daar een kabbelend watervalletje, super! Eenmaal klaar met de wandeling was het tijd om met de cableway ( soort skilift) weer naar boven te gaan. Het was een beetje regenachtig maar hadden des ondanks goed uitzicht op de hele mooie waterval en de 3 sisters! Boven aangekomen konden we door naar de skyway. Ook een soort skilift maar dan recht over de vallei. Met uitzicht op de 3 sisters en de waterval. De 3 attracties waren echt een super ervaring en erg leuk om te doen. gelukkig hadden we redelijk uitzicht aangezien de dagen ervoor er niets te zien was.
De 3 sisters waren ook erg bijzonder om te zien!
De vrijdag hadden we super geluk want het weer was super! We hadden ons voorgenomen weer hetzelfde stuk te gaan wandelen als woensdag maar dan wat eerder te beginnen. Toen we begonnen met wandelen was het nog wat mistig. Maar toen we bij een uitkijkplek stonden verdwenen de wolken ineens spontaan. Terwijl net van te voren nog niks te zien was! Dat was echt super mooi om gezien te hebben! Helaas hebben we dit niet op film! De wandeling was super mooi want we hadden nu heel erg goed uitzicht! Wat we woensdag niet hadden kunnen zien, konden we nu wel zien! Helemaal geweldig natuurlijk.
Toen we bijna klaar waren met de wandeling begon het te onweren. Gelukkig was het niet zo heel erg en konden we gewoon verder wandelen.
Zaterdag was het weer tijd om terug te gaan naar Sydney. We zijn daar tot dinsdag gebleven en hebben deze dagen nog even een bezoekje gebracht aan hyde park en afscheid genomen van the harbour bridge en the opera house. Nog de laatste souveniertjes gekocht en afgelopen dinsdag zijn we vertrokken naar Newcastle. Dinsdag werd niet mijn dag. De dag begon al slecht. Had mijn wekker gezet om 5.30 uur want de bus zou vertrekken om 7uur. Maar schrok wakker om 6uur. Mijn wakker was niet afgegaan. Dus werd gestrest wakker en dat is niet goed. Toen we wilde gaan ontbijten bleek de deur van de keuken op slot en konden we ons eten niet pakken. En dat is balen, want eten is niet bepaald goedkoop en je wilt het natuurlijk meenemen als het niet op is.
We moesten om 6.45u weg want anders zouden we de bus niet halen en om 7u zou er pas personeel komen van het hostel. Dus toch maar vertrokken richting het station. Toen we bij het station waren heb ik meteen aan de buschauffeur gevraagd of ik even terug mocht gaan om ons eten te halen en dat mocht. Dus ik helemaal terug gerend. Gewacht tot er eindelijk iemand was en ons eten kunnen pakken! Jeuj! Als een dolle terug gerend want ik dacht dat de bus op mij aan het wachten was. Gelukkig waren er aantal mensen te laat en was de bus niet speciaal voor mij aan het wachten. Maar hierbij is het verhaal nog niet klaar. Toen we met de bus ongeveer bijna in Newcastle waren dacht ineens; Wat heb ik toch met mijn nieuwe oplader gedaan? Euh volgens mij heb ik die in Sydney laten liggen.... Voor de zekerheid het hostel op gebeld. En ja hoor Evelien had de nieuwe oplader in het hostel in Sydney laten liggen. Dus hup na een paar uur maar weer in de trein gestapt naar Sydney. 2,5 uur in de trein... erg mooi reis! Dat dan wel weer! Had 45 minuten de tijd want dan ging de trein weer terug naar Newcastle. Naar het hostel gelopen, gaven ze me daar bijna een hardverzakking, zeiden ze dat ze mijn oplader niet gevonden hadden! Toch naar de kamer gegaan waar ik geslapen had en Gelukkig lag de oplader daar nog! Pfiew! Weer terug naar het station, de trein weer in en weer 2,5 uur richting Newcastle! Zo werden 2 dagen Newcastle. 1 dag bus/treinreizen van 7,5 en 1 dag Newcastle! Haha. Maar gelukkig wel weer mijn oplader terug en die bewaak ik nu met mijn leven! Newcastle was een verder rustige stad en het was allemaal in 1 dag te zien. Dus heb niks gemist!
We zijn naar het strand geweest en hebben hebben de stad verkend.
Vandaag zijn we weer vertrokken richting Port Macquarie en we hebben hier nog alleen maar boodschappen gedaan. We blijven hier 4 nachtjes en het is ook een kustplaatsje. Dus we gaan ons hier zeker vermaken!


Tot de volgende keer maar weer!




  • 16 Februari 2012 - 18:20

    Carolien:

    Leuk om weer wat van je te horen. Je ziet wel heel veel zeg echt helemaal super. Lekker verder gaan met genieten.

    Groetjes carolien

  • 21 Februari 2012 - 14:33

    Birgit:

    Pff wat een laptop-lader verhaal.
    Maar... was het niet goedkoper om een nieuwe lader te kopen?
    Ik heb geen idee hoe de prijs van de treinkaartjes daar is.. maar hier 2,5 uur treinen ( retour ) staat ongeveer gelijk aan een dikke 60euro..

    Maar goed nu had je wel een spannend verhaal voor op de site! Heb met spanning zitten lezen :)

    Groetjes

  • 23 Februari 2012 - 10:12

    Evelien Willen:

    @ birgit. leuk dat je mij volgt! Maar je zou zeggen dat het goedkoper zou zijn om een nieuwe oplader te kopen! Maar het koste.me maar 11 dollar voor een retourtje naar sydney. Dat is ongeveer 9euro. Beter he!

  • 23 Februari 2012 - 12:01

    Birgit:


    Dat is inderdaad beter! :) Goedkoop & een mooie treinreis.
    En wat een verschil met NL. dat maakt 't reizen natuurlijk wel leuk.


  • 25 Februari 2012 - 12:23

    Hilde En Jos:

    Zo te lezen heb je het prima naar de zin daar in het verre Australie. Wel vreemd als je over 44 daagjes de draad hier weer gaat oppakken. Geniet daar maar lekker van alle ervaringen en neem straks de lentezon mee in je koffertje.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Ik ga deze zomer werken bij summit camp in Pennsylvania. Alles wat ik mee maak en beleef in de USA hou ik hier zoveel mogelijk bij, zodat iedereen kan volgen wat ik allemaal uitspook! Laat gerust een berichtje achter! altijd leuk om terug te lezen!

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 36164

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 10 April 2012

Evelientje Goes Down under

16 Juni 2010 - 17 September 2010

Evelientje goes USA

Landen bezocht: