Byron Bay, Surfers Paradise en nu in Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Byron Bay, Surfers Paradise en nu in Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Surfers Paradise en nu in Brisbane!

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

26 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

We zijn alweer in Brisbane! We zijn nu in nu in Queensland en daar is het 9 uur later dan in nederland. De afgelopen dagen hebben we onze tijd doorgebracht in Port Macquarie, Byron Bay en Surfers Paraside/gold coast. In het hostel in Port Macquarie hebben we een nederlandse meid; Stephanie leren kennen. Waarmee we de dagen in Port Macquarie doorgebracht hebben! En dat was zeer gezellig! We hebben samen het koala ziekenhuis bezocht. En dat was echt super! Om 3 uur 's middags was er een gratis rondleiding en dit was erg de moeite waard! Je kreeg echt veel informatie over de koala's en ook werden de koala's gevoerd. Omdat een aantal koala's niet meer voldoende voeding zelf konden eten, werden ze gevoerd met een spuitje. En dat was heel erg leuk om te zien!
Verder zijn we in Port Macquarie nog naar het strand geweest. Het was een heerlijke dag, maar het strand was niet echt heel erg bijzonder. Het dorpje is ook maar klein en je hebt alles gauw gezien. Het is hostel was super, gratis internet en een fijn zwembad erbij! Maar aangezien het dorpje maar zo klein was hebben we besloten een dagje eerder naar Byron Bay te gaan.
Het was dus weer tijd om verder te gaan. Stephanie ging eerst naar Yamba een dorpje tussen Port Macquarie en Byron Bay. En wij zijn meteen door gegaan naar Byron Bay. Daar zijn we 4 nachtjes gebleven in een best wel mooi hostel met een groot zwembad. We hadden best we goed getroffen daar. Leuke mensen op de kamer... Met een zwitsers meisjes Silvana en een vriendin van haar uit Engeland hadden best wel goed contact. Leuke meiden waar we het goed mee konden vinden.
In Byron bay hadden we goed weer! Veel zon en 1 avond flink onweer! Gelukkig overdag heerlijk weer gehad. We hebben in Byron Bay een wandeling over het strand gemaakt, schelpen geraapt, gezwommen in de helder blauwe zee en genoten van het geweldige uitzicht! We zijn helemaal naar de vuurtoren gelopen, waar je een heel mooi uitzicht had over het strand en de bergen in de verte.
Het was wel een behoorlijke intensieve wandeling. Maar zeker weten de moeite waard. Tijdens deze wandeling hebben we op het oostelijke punt van Australie gestaan! En toen we aan de terug weg begonnen hebben zelfs nog een heel aantal dolfijnen gezien! Echt prachtig!
Byron Bay is heel relaxed en alles kan! We kwamen een oma met dreadlocks tegen... haha! Kan het nog gekker?
De dag van vertrek uit Byron regende het pijpen stelen. Gelukkig werden met het busje van het hostel naar de busstop van greyhound gebracht en duurde het niet al te lang voor dat we in de greyhound bus konden stappen. Op naar Surfers Paradise/Gold coast. Helaas het regende en regende en regende. We hebben niet veel van Surfers Paradise gezien, jammer maar helaas.
We hebben onze tijd doorgebracht in een klein winkelcentrum en 3 uur in een reisbureau gezeten voor informatie over een aantal excursies waar we interesse in hadden.
We hadden in Byron Bay ook al vaker informatie gevraagd in reisbureau's maar daar waren ze nogal
dwingerig. We wilde alleen wat informatie, maar ze proberen je over te halen om meteen een pakket te kopen. Helaas voor hun wilde wij alleen informatie en hun internet gebruiken. Haha.
Maar in Surfers Paradise kwamen we uit bij een reisbureau uit waar ze gelukkig wat beter naar je luisterde en waar ze het allemaal beter op onze wensen deden afstemmen. We waren alleen nog niet helemaal blij met de prijs. En met rianne's werkervaring in de toeristische sector hebben we besloten om weg te gaan, om de volgende dag terug te gaan en te proberen om er nog wat geld vanaf te krijgen. Met wat moeite konden ze ons er nog wat geld af doen, niet veel. Maar met wat veranderingen, kon er toch nog wat geld vanaf! Jeuj!
Dus zijn accoord gegaan met een pakket met 4 excursies, waarvan 3 meer daagse excursies. We gaan naar Fraser Island, the Withsundays, Magnetic Island en naar het regenwoud net boven Cairns. :)
In Surfers Paradise hadden we een hostel waar we verbleven in een twee persoonskamer! Dat betekent luxe voor ons! Zijn we helemaal niet meer aan gewend! We verbleven in een soort appartementje waar we de faciliteiten moesten delen met 2 andere mensen! Helemaal niet verkeerd! Had een soort centerparcs gevoel daar! De badkamer had zelfs een bad en heb voor de eerste keer in 2,5 maand een bad kunnen nemen! Heerlijk!
Ook had het hostel een busje die je naar centrum kon brengen en je weer kwam ophalen. 1 keertje werden we opgehaald en toen we eenmaal onderweg waren kregen we te horen dat er een probleempje was. De tank was leeg en we moesten met de voet verder! Heel fijn een bus service!
Vandaag zijn we in Brisbane aangekomen en we hebben tot nu toe een beetje van de stad kunnen zien. We blijven hier nog 2 nachtjes en gaan dan weer verder naar Noosa!
Het backpacken bevalt me nog steeds erg goed! Verslind alle nederlandse boeken die ik maar kan vinden. Van Shopaholic tot konsalic zolang het met nederlands is!

Tot de volgende keer!

Ps... voor foto's kun je kijken op mijn facebook pagina. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001282311715
(het laden van foto op waarbenjij.nu duurt veeeeel te lang)