Brisbane, Noosa en Hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa en Hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Evelien Willen - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa en Hervey bay

Door: Flienny

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Maart 2012 | Australië, Hervey Bay

Rianne en ik zijn begonnen aan ons laatste maandje Australie!
We hebben weer veel meegemaakt en beleeft en de komende maand gaan we nog heel wat leuke dingen doen! Daar vertel ik straks nog wat meer over!
Afgelopen dagen zijn we in Brisbane, Noosa en Hervey bay geweest.
Afgelopen zondag zijn we vanuit Surfers Paradise naar Brisbane gereis met de bus. Toen we aankwamen in Brisbane moesten we nog een stukje lopen naar ons hostel. Helaas verzorgde het hostel deze keer geen gratis ophaal service, dus we moesten de benen wagen nemen. Een maal aangekomen kwamen we uit bij een iets vervallen huis. Het hostel was in totaal geheel wat in achterstallig onderhoud. Dit was tot toe het allerslechtste hostel waar we in verbleven hebben sinds we onze reis zijn begonnen. Maar ja we namen het maar zo als het was en zijn er 3 nachtjes gebleven. Brisbane zelf was een erg mooie en bruisende stad met erg veel mooie en zeer hoge gebouwen. De dag dat we aankwamen is brisbane hebben we getrakteerd op een culinair hoogstandje van de Mac donalds. Aangezien we geen zin hadden om te gaan koken en omdat we nodig internet moesten gebruiken!
De volgende dag hebben we bijna de hele ochtend en middag doorgebracht in de bibliotheek van brisbane! En heel erg moderne bieb met gratis internet! Dat kwam mooi uit want het internet van de Mac donalds deed het niet goed en we moesten nog een blogje schrijven en foto's op internet zetten.
Verder hebben we die dag nog de binnenstad verkend en hebben we wat boodschappen gedaan.
De dag erna hebben we een grote stadswandeling gemaakt. We zijn een heel stuk langs de rivier gelopen, waar we langs het stad strandje kwamen ( nagebootst strand midden in de stad) en via de loopbrug naar botanische tuin zijn gewandeld. Door de botanische tuin gewandeld, erg mooi! Waarna we midden in het centrum uitkwamen. We moesten die dag nog even onze excursies betalen die we in surfers paradise geboekt hadden. Maar omdat het best om een groot bedrag ging ging dat niet zo makkelijk. Bij de bank mag je per dag maar een maximum bedrag pinnen. En ik heb geprobeerd de betaling met mijn creditcard te doen, maar ik was een beetje de kluts kwijt met de pincode. Dus dat lukte helaas niet. Dus uiteindelijk maar een aanbetaling gedaan in Surfers paradise. En omdat het reisbureau meerder filialen heeft in Australie konden we de rest nog betalen in Brisbane. Maar we moesten nog steeds een behoorlijk bedrag uit de pinautomaat proberen te krijgen. Geprobeerd om alles in 1 keer te kunnen betalen maar helaas lukte dat niet. En omdat ik 3x keer de verkeerde pincode van mijn creditcard had ingetoetst werd deze geblokkeerd( er stond bij voor 24uur). Heel erg fijn!
De de dag van vertrek richting Noosa moesten we dus nog even terug naar het reisbureau om de rest van het bedrag te betalen. Uiteindelijk voordat we naar Noosa gingen alles netjes kunnen betalen. Maar mijn creditcard was wel nog steeds geblokkeerd, de blokkade was er na 24 uur nog steeds niet af. Dus moest ik de bank gaan bellen. Want het was zo wel erg moeilijk om via internet hostels te kunnen boeken ( bijna elk hostel vraagt je creditcard gegevens en tevens moet je meteen een aanbetaling doen via je creditcard). Ergens in een supermarkt een telefoonkaart gekocht die je in een telefooncel kunt gebruiken. Je moet dan eerst een muntje van 50 cent in de telefoon doen en dan een nummer draaien wat op het kaartje staat. Dan de pincode invoeren en dan het nummer intoetsen waarheen je wilt bellen. Maar het apparaat wilde niet meewerken en slokte de ene na de andere munt op. Telefoonkaart maar terug gebracht naar de winkel en later op de dag ergens anders een nieuwe kaart gekocht. Ook dat werkte de eerste aantal keren niet! Rianne heeft meegekeken en snapte er ook niks van. De hele tijd terug gegaan naar de winkel en uiteindelijk heeft de man van de winkel het geprobeerd voor ons en hem lukte het meteen! Echt ongelofelijk! Dus toen kon ik eindelijk de bank bellen!
Verder zijn we in Noosa paar erg mooie en warme dagen gehad! Lekker naar het strand geweest en een kleine wandeling gemaakt. We wilde eigenlijk een behoorlijk lange wandeling doen, maar we hadden ons niet goed ingelicht over deze wandeling. Het bleek 2,5 tot 3 uur wandelen. Waar we ons niet bepaald op voorbereid hadden. Dus besloten we maar een klein stukje van de wandeling te doen. Mooi uitzicht hadden we zeker! Toen we de wandeling begonnen kwamen we een aantal mensen (aziaten) tegen die foto's aan het maken waren en ineens vroegen ze of wij ook met hun op de foto wilde. We konden ze niet, maar ja ze wilde graag met ons op de foto! Nou ja beetje vreemd, maar ook wel grappig! Zal wel iets aziatisch zijn ofzo!
En toen we in Alexandria bay aankwamen dachten we een dolfijn te zien! Helaas weten we dat niet 100% zeker... we hebben ook nog een paar schildpadden zien zwemmen! Leuke beestjes!
En toen we de wandeling begonnen kwamen we mensen (aziaten) tegen die ineens met ons op de foto wilde, geen idee wie de mensen waren. Maar ze wilde met ons op de foto. Zal wel iets aziatisch
zijn.
Na 4 nachtjes Noosa zijn we weer verder gegaan naar Hervey bay! Vanuit hier gaat de Ferrie richting fraser island!
Voor de komende maand hebben we bijna alles al gepland! In ieder geval de excursies zijn geregeld. We gaan naar Fraser Island, The Withsunday islands, Magnetic island en het regenwoud net boven Cairns. En we hebben hier heel erg veel zin in! Fraser island staat bekend om zijn vele meren en de champagne plassen en the withsunday island om zijn geweldige schoonheid en het snorkelen/duiken! Daarbij gaan we naar de withsunday per een enorm zeiljacht wat in nederland gebouwd is! The solway lass! Een geweldig schip! We kijken hier echt heel erg naar uit! En op Magnetic island verblijven we in een koala sunctuary waar we een koala mogen vasthouden en met hem/haar op de foto mogen! En onze laatste excursie is een dagje regenwoud!
Dus we hebben nog heel veel te beleven voordat we naar fiji vertrekken!

Tot de volgende blog! :)

Ps. Ook deze keer weer foto's op mijn facebook!

• 04 Maart 2012 - 09:13

Margriet:

Ha Evelien,

Het is me toch wat met dat geld, gelukkig is het wel weer goed gekomen. Maar wat een toestanden....
    Ga zo even de foto's bekijken op je facebook, ben weer erg benieuwd.
    Morgen met de bus naar mijn werk, want mijn kaatje ligt in de kreukels, dus ......vroeg uit bed. Maar ja.